A day dedicated to the arts for little artists.
Hello everyone dear friends of Hivers and welcome back to my blog. Today I'm sharing an experience that came to my mind as the head and president of a cultural association with which we are involved in the arts in a comprehensive way.
We organized a day reserved for all schools of pupils aged 11 to 14, in which the children had the opportunity to depict from life the monuments and beauties of the historic center of our city.
The goals of this type of event are knowledge and appreciation of one's territory linked to the development of artistic techniques and knowledge in an atmosphere of sociability and play.
A celebration but not only, because it was a unique experience that allowed hundreds of pupils to know and appreciate the artistic and cultural heritage, to appropriate it, loving it, through the art of drawing and painting.
These are photographs of some of the students' work.
These, on the other hand, are the photos of the works that won the competition.
I leave you with the hope that many associations on the planet's territory with their initiatives can contribute to safeguarding our natural, artistic and archaeological heritage.
Armando.
[ITA]
Una giornata dedicata alle arti per i piccoli artisti.
Ciao a tutti cari amici di Hivers e bentornati sul mio blog. Oggi condivido un'esperienza che mi è venuta in mente come responsabile e presidente di un'associazione culturale con la quale ci occupiamo di arte a 360 gradi.
Abbiamo organizzato una giornata riservata a tutte le scuole di alunni dagli 11 ai 14 anni, nella quale i ragazzi hanno avuto la possibilità di raffigurare dal vero i monumenti e le bellezze del centro storico della nostra città. Gli obiettivi di questo tipo di manifestazioni sono la conoscenza e la valorizzazione del proprio territorio legato allo sviluppo delle tecniche e conoscenze artistiche in un clima di socialità e gioco.
Una festa ma non solo, perchè è stata una esperienza unica che ha permesso a centinaia di alunni di conoscere ed apprezzare il patrimonio artistico e culturale, di appropriarsene, amandolo, attraverso l'arte del disegno e della pittura. Queste sono le fotografie di una parte dei lavori degli studenti. Queste invece sono le foto dei lavori che hanno vinto il concorso.
Vi lascio con la speranza che molte associazioni presenti sul territorio del pianeta con le loro iniziative possano contribuire a salvaguardare il nostro patrimonio naturale, artistico e archeologico.
Armando.