(ENG-TUR) JOURNEY TO THE KOCAİN CAVE - KOCAİN MAĞARASINA YOLCULUK

Hello everyone again!
In today's article, I will take you to Kocain cave, one of the natural beauties of Turkey. On my blog, I share posts from different provinces of Turkey, usually from Antalya. I aim to travel more with the new year. I will include you in these beauties through Hive. Now if you are ready, let's explore Kocain cave!

Herkese yeniden selam!
Bugünkü yazımda sizleri Türkiye’nin doğal güzelliklerinden biri olan Kocain mağarasına götüreceğim. Bloğumda genellikle Antalya’dan olmak üzere Türkiye’nin farklı illerinden paylaşımlarda bulunuyorum. Yeni yıl ile birlikte daha fazla seyahat hedefliyorum. Hive aracılığıyla sizleri de bu güzelliklere dâhil edeceğim. Şimdi hazırsanız Kocain mağarasını keşfe çıkalım!

We set out early in the morning to see this natural beauty located in Döşemealtı district of Antalya. We take a breakfast break on the road at a point deemed appropriate by our guide. Breakfast is inevitable to start the day energetically. We gathered the energy for the long walk to reach the cave and set off. After about 1 hour, we reached the point where we would start the walk.

Antalya’nın Döşemealtı ilçesinde yer alan bu doğal güzelliği görmek üzere sabahın erken saatlerinde yola çıkıyoruz. Yol üzerinde rehberimizin uygun gördüğü bir noktada kahvaltı molası veriyoruz. Güne enerjik başlamak için kahvaltı kaçınılmazdır. Mağaraya ulaşmak üzere yapacağımız uzun yürüyüş için enerjiyi topladık ve yola çıktık. Yaklaşık 1 saat sonra yürüyüşe başlayacağımız noktaya vardık.

Antalya weather continues to make us smile this week. We started walking while the sun was shining brightly in front of us. To reach the cave, we walked a path of approximately 4 kilometers consisting of forest roads and paths.

Antalya hava durumu bu hafta da yüzümüzü güldürmeye devam ediyor. Güneş tüm parıltısı ile karşımızdayken yürüyüşe başladık. Mağaraya ulaşmak üzere orman yolu ve patikalardan oluşan yaklaşık 4 kilometrelik bir yol yürüdük.

Entrance to the area where this cave is located was completely free until a year ago, but now it is only possible with permission. We learn that your reservation is made with a small entrance fee since photo traps are placed in the area. It is possible to get information from the number on the sign below. I like such practices to protect such natural formations and prevent them from being abused.

Bu mağaranın bulunduğu bölgeye girişler bir yıl öncesine kadar tamamen serbestken şu anda izin alınarak geliniyormuş. Bölgeye foto kapanlar yerleştirildiği için ufak bir giriş ücreti ile rezervasyonumunuz yapıldığını öğreniyoruz. Aşağıda yer alan tabelada bulunan numaradan bilgi almak mümkün Bu tarz doğal oluşumların korunması ve suiistimal edilmemesi için bu tarz uygulamaları seviyorum.

And here is the Kocain cave with a huge entrance that lives up to its name!

Ve işte karşımızda isminin hakkını veren kocaman bir girişe sahip Kocain mağarası!

The entrance of this cave is approximately 20 meters high. This was the largest cave entrance I have ever seen. We saw a huge area with a huge hall. When I stepped into the cave, the first thing that caught my eye was the greenery and tiny flowers surrounding the stones. The drops of water dripping from the top of the cave caused some plants to come to life.

Bu mağaranın girişi yaklaşık 20 metre yüksekliğindeymiş. Burası benim şimdiye kadar gördüğüm en büyük mağara girişiydi. Kocaman bir salona sahip devasa bir alan görüyorduk. Mağaranın içerisine adım attığımda ilk gözüme çarpan taşları saran yeşillikler ve minik çiçeklerdi. Mağaranın üstünden damlayan su taneleri bazı bitkilerin can bulmasını sağlamış.

As we proceed deeper into the cave, we come across some historical ruins and house structures.

Mağaranın derinliklere doğru ilerleyince bazı tarihi kalıntılara ve ev yapıtlarına rastlıyoruz.

Giant stalactite stalagmites are one of the most striking features of this cave. You can see them in the photos below.

Dev sarkıt dikitler ise bu mağaranın en dikkat çekici özelliklerinden biri. Aşağıdaki fotoğraflarda bunları görebilirsiniz.

We discovered Kocain cave according to our conditions. I must point out that after a certain point, phone lights became inadequate. Those who want to explore the depths of the cave should come here with equipment such as a strong light source and rope. We had to turn back at some point.

Kocain mağarasını şartlarımız doğrultusunda keşfettik. Belli bir noktadan sonra telefon ışıklarının yetersiz kaldığını belirtmeliyim. Mağaranın derinliklerini keşfetmek isteyenler buraya güçlü bir ışık kaynağı ve halat gibi ekipmanlar ile gelmeli. Biz bir noktadan sonra geri dönmek zorunda kaldık.

This cave had a unique texture. The structures that took shape over time and survived until today made me feel the miraculous side of nature.

Bu mağara kendine has bir dokuya sahipti. Zamanla şekillenen ve bugüne uzanan yapılar bana doğanın mucizevi tarafını hissettirdi.

After making enough observations and taking lots of photos, it was time to say goodbye to this natural formation.

Yeterli gözlemi yapıp bol bol fotoğraf çektikten sonra bu doğal oluşuma veda etme vakti gelmişti.

After exploring the cave, we set off towards Ahırtaş village via the forest path. We find our way easily thanks to the marked path. Although the slippery stones and steep descents made us a little difficult, we got to the plain without any problems.

Mağara keşfinden sonra orman patikasından Ahırtaş köyüne doğru yola çıkıyoruz. İşaretli patika sayesinde yolumuzu kolaylıkla buluyoruz. Kaygan taşlar ve dik inişler bizi biraz zorlasa da sorunsuz bir şekilde düzlüğe çıktık.

Now comes my favorite part. :D Food and coffee break.

Şimdi sırada en sevdiğim kısım var. : D Yemek ve kahve molası.

After a short while, we arrive at a large and flat area with an old building. I fill my stomach quickly with the sandwich I brought with me. Then I took lots of photos to immortalize the moment.

Kısa bir süre sonra eski bir yapının bulunduğu geniş ve düz bir alana varıyoruz. Yanıma aldığım sandviçle hızlıca karnımı doyuruyorum. Ardından anı ölümsüzleştirmek adına bol bol fotoğraf çektim.

This is my favorite photo! : D

Favori fotoğrafım bu! : D

We pack up with the warning of our guide. We had to set out on our way back before dark. After a half-hour walk, we arrive at the roadside. While waiting for the shuttle to take us back to the city center, I check my watch.

Rehberimizin uyarısıyla toparlanıyoruz. Karanlığa kalmadan dönüş yoluna koyulmalıydık. Yarım saatlik bir yürüyüşün ardından yol kenarına varıyoruz. Bizi tekrar şehir merkezine götürecek servisi beklerken saatimi kontrol ediyorum.

We had come to the end of a 10-kilometer day surrounded by nature. It was a day full of joy and discovery for me.
I hope you liked it too.

10 kilometrelik doğayla iç içe bir günün sonuna gelmiştik. Benim için keyifli ve keşif dolu bir gün oldu.
Umarım sizin de hoşunuza gitmiştir.

Thank you for reading. Hope to see you in my next travel article!

Okuduğunuz için teşekkür ederim. Bir sonraki gezi yazımda görüşmek dileğiyle!

If you liked this discovery, I recommend you read my article about another cave in Antalya.

(ENG-TUR) KAPIKAYA ANCİENT CİTY AND CAVE - KAPIKAYA ANTİK KENTİ VE MAĞARASI

Bu keşif hoşunuza gittiyse yine Antalya’da bulunan bir başka mağarayı konu aldığım yazımı okumanızı öneririm.

YOU CAN CLICK HERE TO ACCESS MY OTHER SOCIAL MEDIA ACCOUNTS OR TO CONTACT;

DİĞER SOSYAL MEDYA HESAPLARIMA ERİŞMEK VE YA İLETİŞİM İÇİN TIKLAYABİLİRSİN;

H2
H3
H4
3 columns
2 columns
1 column
Join the conversation now